Monday 4 March 2019

Bercuti di Pulau Langkawi (2018.11.20-23)

Kali ini saya bercuti di Pulau Langkawi...sempena nak cuti sekolah...sy dan 2 saudara plan nak bawak anak2 saudara bercuti di Pulau Langkawi since ada mak dan ayah mereka pergi ke Mekkah mengerjakan umrah...serius mmg last minit tp alhamdulillah sgt dpt tiket flight yg agak murah utk kami bertujuh.

Di Langkawi kami menyewa homestay En Azlan yg terletak di Cenang...dr home stay nak ke Cenang dlm 10 minit...dan kami menyewa kereta Innova..utk homestay owner bg sewa RM 550 utk 4D 3N dan utk kereta sewa RM 390 utk 4D 3N.

Di Langkawi mcm2 aktiviti yg kami lakukan...

Day 2
Seperti biasa...dah bawak anak2 ni kena pikir makan dorang...seawal pg lps solat subuh gi cr sarapan sementara dorang mandi...masih murah sarapan di Langkawi...blh rambang mata dlm memilih makanan kat sana...kuih masih 3 biji RM 1...nasi lemak dia RM 1.00 dgn portion yg byk juga.

Kami plan nak naik kabel car...since dah beli online...kami kena tunggu la waktu kami...sementara menunggu tu kami masuk ke 3D Meseum...di dalam sana byk animasi dan gambar yg cantik2...dan rezeki kami dapat melihat pertunjukan laser 3D Aladin yg terbesar di asia..

Sampai masa kami utk naik ke kereta kabel..rugi tak dpt nak tgk sekeliling kerana masa tu hujan dan keliling berkabus...tp yg tak bestnya tak sejuk mcm di Kundansang...hahaha

Turun dr sana kami trus sambung masuk permainan lain yg ada kat area bawah kereta kabel tu.

Ptgnya kami otw blk ke homestay kami singgah di pekan kerana ada pasar malam...seronok juga dpt tgk suasana pasar malam negeri org...makanan x mahal sgt...kami terus balik...mandi solat dan makan...semua dah selesai kami keluar gi ke Dataran Helang sbb nak ambil gambar di sana...sementara kami keluar sempat kami basuh baju kerana homestay tu sediakan washer machine...rugi tak guna...1st time bercuti xder baju kotor...hahaha...siap sidai segala bila dah kering lipat hahaha...

Day 3
Kami ke
1.  Makam Mahsuri...masa kami pergi tu mcm ada renovation so x byk tmpt yg blh gi tgk...
2. Kilang Gamat-Sempat belikan minyak yg kawan kirim

Malamnya kami pergi dinner di Pantai Cenang...consider harga yg ok utk makan yg berlauk...mlm tu mmg sgt ramai org di Cenang...sempat belikan bdk2 tu beg utk isi stationary utk sekolah thn dpn...

Day 4
Kami check out homestay awal sbbnya nak gi tmpt lain utk beli coklat...mkn2 segala...mmg last day tu hanya mainly utk shopping jer sbb mcm dah dpt pengajaran masa di Sabah...

Ada tragedi yg tak best berlaku kerana flight kami delayed almost 5 to 6 hours...supposed our flight was on 8.20pm but it delayed every 1 hour...we departured from Langkawi at 2am in d morning...because of d delayed AA gave us free McChicken to each of passenger.