Sunday 3 March 2019

Bercuti di Sabah Part 2

Day 3

Arini kami di Labuan...Labuan ni sama mcm dekat Pulau Langkawi...semua free tax...apa yg best sini ada Labuan Aquarium dan byk sejarah...mmg sgt sesuai kepd mereka yg suka akan SEJARAH...seblom blk ke KK kami singgah beli coklat di sana...makan tghari kami di Mawilla Yauth Restaurant...seafood sana mmg segar2...dan kami sempat merasa solat di Masjid Labuan...bentuk masjidnya unik...

Inilah Masjid tempat kami solat

Inilah Labuan Aquaria

Menu lunch

Resturant yg kami makan utk lunch

Tempat kami membeli coklat yang murah2

Pergi di The Chimney

Selesai di Labuan...kami meneruskan perjalan kami ke KK...dgn menaiki feri...kami tiba di KK pukul 6 lbh dan perjalan dr terminal feri ke KK mengambil masa almost 5 hours...sesak wei ddk dlm kereta...hahaha smpi di KK terus check in back packers rooms and then trus cari makan malam...kami makan di The Todak Waterfront Hawker...sgt byk restaurant yg menyajikan makanan laut dan mcm2 lg mknan...

Menu makan malam kami di The Todak Waterfront

Dah makan kami terus ke bilik utk bersiap utk solat dan tdo...bila dah abis solat terus kemas beg baju sbb esk dah nak balik KL...lps tu trus tdo...hahaha

Day 4
Di hari yg ke empat kami pergi ke 3 buah pulau utk snorkeling...mmg cantik air lautnya...tp makanan di dlm pulau sgt mahal...burger sebijik RM 5.50 hahaha selepas abis kami mengunjungi 3 pulau tu..kami ke masjid negeri di KK...kami mandi dan solat then trus ke Pasar Filipine...yg mana syurga shopping di sana...almost 2 hours di sana menghabiskan sisa duit tu kami trus menuju ke airport utk pulang ke KL...

Dengan ini tamat la sudah percutian saya di Sabah selama 4 hari...byk aktiviti yg dilakukan...ada peluang nak repat kali ke dua ke KK tp kali ni nak spend masa di Kundansang kerana byk tmpt menarik di sana tak sempat nak lawat...

Buat kali ini sekian dulu...